Barta Család

Barta Család
Piciny családunk

2011. december 19., hétfő

Karácsony fénye


-         -  Mindenki csukja be a szemét, és takarja el a kezével! Nos, mit láttok?
-         -  Semmit!
-          - Nagyon sötét van!
-          így van! Ilyen sötétség lett úrrá Ádám és Éva szívében, amikor engedetlenek voltak Istennel szemben és szakítottak a tiltott fa gyümölcséből. Isten azonban nem akarta azt, hogy az emberek a sötétségben maradjanak! Megígérte, hogy elküldi az élet világosságát, aki elveszi a sötétséget, a bűn sötétségét az emberek szívéből…
A karácsony legfontosabb üzenete, hogy Isten betartotta az ígéretét, és elküldte azt, aki elveheti az emberek szívéből a bűn sötétségét. A karácsonyi kluboknak nagy jelentőségük van! Már 14 éve minden évben 1, 2, de már volt olyan évünk, hogy 5 Karácsonyi klubbot szerveztünk Kárpátalja szerte. A gyerekek a Karácsonyt ma már csak egy kövér piros ruhába öltözött nagyszakállú ember jelképével tudják elképzelni. Mikor elmondtam, hogy én sem tudtam gyermekkoromban, hogy miért ünnepeljük a Karácsonyt, akkor ők is megnyugodtak, hogy nincsenek ezzel egyedül.
        Karácsony éjjel nem a csillagok, a pásztorok tüze, sem a pusztán át vándorló bölcsek fáklyáinak fénye, de még csak nem is az angyalok mennyei dicsfénye volt az emberek Istentől várva várt világossága, mely elvehette volna a szívükből a bűn sötétségét. A világ világossága egy jászolba fektetett törékeny kisgyermek volt, első karácsony éjjelén, aki a menny dicsőségét otthagyta, és eljött erre a földre, hogy az emberek szívébe, újra világosságot gyújtson, élő kapcsolatot teremtsen a Teremtő Istenükkel!
        Ez az üzenet minden gyermeki szívet megmelengetett. Két községben hirdettük ezt az üzenetet, és a gyermekek szemei csillogtak, amikor elmondtuk ezt az örömüzenetet. Nagyon hideg eső esett, de ennek ellenére Feketeardóban 15 gyermek gyűlt össze, Forgolányban pedig 33. Forgolányi tanításunkkor, amikor odaértem, hogy Jézus volt a világ világossága, csodálatos dolog történt – a szinte már sötétedés idején a sötétkék felhők közül abban a pillanatban kisütött a nap, de csak arra a pillanatra, amíg elmagyarázhattam, hogyan lehet az Úr Jézus a szívükben is világossággá. És a napra mutattam, amint kisütött a sötét felhők közül. Ilyen lehetőség ritkán adódik, hogy abban a pillanatba a természet adjon egy kitűnő illusztrációt az üzenet alkalmazásához! Ez az Úr ajándéka volt azon a napon!
Imádkozzunk, hogy ez az üzenet minden gyermekhez eljusson, és ne egy télapós karácsonyuk, hanem egy Messiási Karácsonyuk lehessen, megismerve Őt, mint a világ világosságát, Aki az ő kicsiny szívükben is világosságot teremt!
„Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága.” János 8:12;

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése